tolq

About

TOLQ(トルク)とは、plot(企み)を反転させた文字であり、
tolq“裏側から企む”を意味します。
日常に溢れる普遍的な物事に目を向け、
視点を変える事によって生まれるインスピレーションをデザインの起点とし、
実験的な物作りを創造し続けます。

The brand name, “TOLQ”, has been derived from a partial reversal of the word, “plot”,
and signifies the act of scheming with a quirky twist.
We continue to engage in crafting experimental products that have been born from the sense
of awe that one feels at looking upon everyday items from a new perspective.

Concept

日常に溢れる普遍的な物事から着想し、
“TOLQ視点”で創造する実験的コレクション。
伝統や遺産に敬意を払い、
プリント技術を用いた、だまし絵の様な技法など、
現代や未来の技術で昇華し、後世に残していくように創り上げていく。

This is an experimental collection created from “TOLQ perspectives”
conceived from the ubiquitous things that flood our daily lives.
The collection is created paying respect to tradition and heritage using printing technology
and techniques like trompe l’oeil and sublimated by current
and future technology so it can be passed on to the next generation.

Exclusive[ Archives ]
BerBerJinディレクター藤原裕氏監修の元
取り組んでいる”ARCHIVES”ライン。
藤原氏が後世に残すべきだと思うヴィンテージを
転写によって視覚的に複製するライン。
The “ARCHIVES” brand line is under way, supervised by Mr Yu Fujihara,
the director of BerBerJin.This line up involves the visual reproduction of
vintage articles considered by Mr Fujihara as deserving preservation for posterity.